داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت اول

چکیده

0   1

قسمت اول از داستان موفقیت امین دولتی و مسعود طاهری هم بنیان گذاران مشورپ  "اپلیکیشن مشاوره آنلاین روانشناسی، پزشکی، تحصیلی، حقوقی" , ببینید چطور ایده عالی در زمان عالی با تیم عالی می تواند نتیجه عالی هم داشته باشد.


مصاحبه


 

در آستانه یکسالگی داستان موفقیت , این مصاحبه برای خود من هم می تونه نقطه عطفی باشه , عادت ندارم زیاد صحبت کنم ولی این مصاحبه سخت تاثیر گذار بوده و باید یک سری نکات و مطالبی که برداشت خودم از این مصاحبه هست رو خدمتتون عرض کنم.

دو نفر افراد موفقی که در این مصاحبه با هاشون آشنا میشیم یعنی امین دولتی و مسعود طاهری , دو نفر آدم معمولی بودن که مثل همه ما تو ایران متولد شدند و هر روز با ما تو خیابون های همین شهر سوار تاکسی و مترو می شدند و سر کار و دانشگاه می رفتند نه رانتی نه قدرت جادویی , اما چطور شد که اونها امروز موفق شدند کسب و کار خودشون رو داشته باشند ولی من و شما هنوز نتونستیم ؟!

اگر این سوالی که شما هم هر روز از خودتون می پرسید این مصاحبه رو از دست ندید!!

 امین دولتی خونگرم و خوش برخورد و البته فوق العاده باهوش , در دوران دانشگاه استعداد و علاقه خودش را به مدیریت کشف کرده و به نظرم مهارت بسیار بالایی در ارتباط برقرار کردن با دیگران داره از کارفرما تا مشتری , نفر دوم مسعود طاهری خوش برخور و فروتن , متولد شده برای برنامه نویسی , من خودم برنامه نویسم و به حرف من شک نکنید , این آدم بهینه شده به این منظور , در سن 13 سالگی علاقه شدید خودش رو به برنامه نویسی کشف می کنه و تا امروز سخت بر روی استعداد خودش کار کرده توجه داشته باشید که در سن 13 سالگی ایشون ، کامپیوتر و برنامه نویسی و اینترنت اصلا به مقدار امروز شناخته شده و مطرح نبوده. البته این تنها استعداد ایشون نیست و به گفته خودشون , توانستند بیشتر از 10 سال تیم خودشون رو حفظ کنند که این نشون میده علاوه بر استعداد فنی در زمینه مدیریت هم مهارت های خوبی دارند.

خوب پس تا اینجا یکنفر در دوران مدرسه و نفر دیگه در دوران دانشگاه استعداد و علاقه خودشون رو کشف می کنند و با پشتکار و کار سخت استعداد های خودشون رو شکوفا می کنند , حالا نکته در اینجاست که من خودم فردی رو می شناسم که در 30 سالگیش هم هنوز نمی دونه به چه شغلی علاقه داره و اصلا استعدادش در چه زمینه ایی هست , بی رو در بایستی بخوام بگم , این دوستان ما هم خیلی اتفاقی و یا از طریق حمایت خانواده استعداد خودشون رو کشف کردند و متاسفانه آموزش و پرورش ما در این زمینه هیچ کمکی به ما نمی کنه , اگر در آموزش و پروش بستری فراهم بشه که به جای حفظ فرمول و یادگیری تست زدن , بشه استعداد رو از کودکی و نوجوانی شناسایی کرد , در آینده بیکار های 30 ساله نخواهیم داشت.

نکته بعدی که در مصاحبه قبلی هم ذکر کردم , این دوستان زمانی که کارمند بودن , برای سازمان خودشون کارمند شاخص بودن , به طوری که مدیران آنها به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن انها نبودند , در مصاحبه هست می تونید ببینید که وقتی آقای دولتی به مدیرانش میگه که می خواد برای استارت آپ خودش استعفا بده و بره , مدیران اسنپ تریپ نهایت همکاری رو با ایشون انجام می دهند به طوری که جلسات مشورپ در اسنپ تریپ برگزار میشه , من واقعا غبطه می خورم به همیچین مدیرانی که نه تنها سنگ جلوی پای کارمندانشون نمی اندازند بلکه حمایتشون هم می کنند , ای کاش مدیران ما بتونند این مدیران لایق رو الگوی خودشون قرار بدهند.

نکته بعدی راجع به شبکه اجتماعی لینکدین هست , دوستان این شبکه رو از دست ندید , همانطور که در مصاحبه می بینید, ارتباطات و کانکشن های بسیار خوبی میشه در این شبکه اجتماعی برقرار کرد که کمک شایانی به رشد شما یا کسب و کارتون می کنه , متاسفانه من هنوز هم بعضا از بعضی کاربران میشنوم که لینکدین به چه دردی می خوره ؟ , با نگاه کردن به این مصاحبه متوجه مزایای لینکدین می شوید. 

نکته بعدی تیم هماهنگ و یکپارچه دوستان هست که به خوبی ارنج شده یعنی نفر فنی در جای خودش و نفر مدیریتی هم در جای خودش قرار داره , این طور نیست که تیم کلا از نفرات فنی برتر یا فقط مدیریتی تشکیل شده باشه , در تیم تقسیم نقش ها به درستی انجام شده و نکته ایی که من خودم دیدم و شاید حتی در فیلم هم مشخص باشه , این بود که دوستان واقعا" به شکل اعضای یک بدن با هم هماهنگ بودند و تیم به معنای واقعی کلمه بودند.

 و اما نکته آخر و مهمترین نکته , ببینید دوستان من هم مثل شما از شرایط اقتصادی ناراضیم و معتقدم فساد و تبعیض و رانت وجود داره و اصلا برای همین بود که تصمیم گرفتم تا دوربین و میکروفن رو بردارم و بیفتم دنبال آدم های موفق تا ببینم آخر چطور میشه در چنین شرایطی به موفقیت رسید؟

جوابی که بعد از یکسال بهش رسیدم و شاید بر خلاف اعتقادات خودم هم باشه , اما مجبورم به عنوان یک گزارشگر صادق آنچه را از زوایه دوربین دیدم بنویسم , حقیقت اینه که افراد موفق در این مصاحبه و همه مصاحبه های قبلی دقیقا مثل ما دچار همین رانت و تبعیض و شرایط بد اقتصادی بودند و اگر با امکانات کمتر از ما کار رو شروع نکرده باشند , مطمئنا امکانات بیشتر از ما نداشتند.

به باور من آنچه که باعث شده تا این دوستان به موفقیت برسند , پیروی از چند اصل است :

1 - استعداد و علاقه خودت رو کشف کن.

2 - در مسیر استعداد و علاقت سخت کار کن و عرق بریز.

3 - از آموزش و کسب تجربه از بزرگتر ها غافل نشو.

4 - خودت رو در معرض دید و تماس بزرگان رشته مورد علاقت قرار بده.

5 - از تجربه کردن شکست نترس.

6 - از خرج کردن سرمایه مالیت برای استعداد و علاقت نترس.

7 - از تغییر مسیر نترس.

 8 - در هر رشته و شغلی که هستید , سعی کنید بهترین و متمایز با بقیه باشید.

9 - از تقلید و کپی صرف از دیگران بپرهیز , خودت باش.

 اصولی که شاید همه ما اونها رو بدونیم ولی ندونیم چطور میشه به اونها عمل کرد تا به موفقیت رسید, اینکه چه طور میشه این اصول رو انجام داد , با 10 داستان موفقیت روی سایت به عنوان مثال شما می توانید روش های مختلفی رو که هر یک از دوستان موفق به کار بسته اند در عمل و با جزئیات ببینید.

سخن آخر ، شاید خیلی از ما دلیل عدم موفقیت خودمون رو تولد در ایران بدونیم , اما به عنوان فردی که شاید بر همین نظر باشم بعد از یکسال داستان موفقیت به این نتیجه رسیدم که اتفاقا این سرزمین , سرزمین فرصت هاست , اینکه چقدر این فرصت ها افزایش یا کاهش پیدا کنه بستگی به ما داره که چقدر بمونیم و برای این سرزمین بجنگیم.

 سایر قسمت های این مصاحبه:

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت دوم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت سوم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت چهارم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت پنجم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت ششم

 

 

فایل های مرتبط با مصاحبه برای دانلود

این مصاحبه فایلی برای دانلود ندارد.

 

1399/05/22 11:27:27 تاریخ انتشار
1399/05/23 18:26:34 تاریخ ویرایش
478 تعداد بازدید


درباره افراد موفق مصاحبه

مدیر و هم بنیان گذار

مشورپ


مدیر فنی و هم بنیان گذار

مشورپ


مصاحبه های مرتبط
داستان موفقیت زوج بنیان گذار تین تک از پخش تراکت تا پخش زنده قسمت اول

داستان موفقیت زوج بنیان گذار تین تک از پخش تراکت تا پخش زنده قسمت دوم

داستان موفقیت تیم رایفای وقتی دانش تجربه و پشتکار کنار هم قرار می گیرند قسمت اول

داستان موفقیت تیم رایفای وقتی دانش تجربه و پشتکار کنار هم قرار می گیرند قسمت دوم

داستان موفقیت تیم رایفای وقتی دانش تجربه و پشتکار کنار هم قرار می گیرند قسمت چهارم

داستان موفقیت تیم رایفای وقتی دانش تجربه و پشتکار کنار هم قرار می گیرند قسمت پنجم

داستان موفقیت محمد شریفی هم بنیان گذار دونس و دوتست قسمت اول

داستان موفقیت محمد شریفی هم بنیان گذار دونس و دوتست قسمت دوم

داستان موفقیت محمد شریفی هم بنیان گذار دونس و دوتست قسمت سوم

داستان موفقیت محمد شریفی هم بنیان گذار دونس و دوتست قسمت چهارم

داستان موفقیت محمد شریفی هم بنیان گذار دونس و دوتست قسمت پنجم

داستان موفقیت سوده دشتی مدیر و هم بنیان گذار تست و تایپ قسمت اول

داستان موفقیت سوده دشتی مدیر و هم بنیان گذار تست و تایپ قسمت دوم

داستان موفقیت سوده دشتی مدیر و هم بنیان گذار تست و تایپ قسمت سوم

داستان موفقیت سوده دشتی مدیر و هم بنیان گذار تست و تایپ قسمت چهارم

داستان موفقیت بنیان گذاران مانیار قسمت اول

داستان موفقیت بنیان گذاران مانیار قسمت دوم

داستان موفقیت بنیان گذاران مانیار قسمت سوم

داستان موفقیت بنیان گذاران مانیار قسمت چهارم

داستان موفقیت بنیان گذاران مانیار قسمت پنجم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت دوم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت سوم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت چهارم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت پنجم

داستان موفقیت هم بنیان گذاران مشورپ قسمت ششم


برچسب ها

ثبت نظر







نظرات